Öğrencilerimizin iş hayatında aranan kişisel becerilere ne düzeyde sahip olduklarını ölçmek amacıyla yaptığımız envanterle, elde ettiğimiz rakamsal veriler sonucunda gerekli değerlendirmeler yapıldı. Bu değerlendirmeler; öğrencinin kendisiyle detaylı yapılan bireysel görüşmeler (8 sayfalık detaylı raporlama), okul rehber öğretmeni, sınıf rehber öğretmeni ve öğrenci velileriyle birlikte değerlendirildi.
Bu çalışmada, öğrencilerin davranışsal yetkinlikleri baz alınmaktadır. Değerlendirmeler bu yetkinlikler üzerinden yapılmaktadır. Ancak, seçilecek alanın teknik yetkinliklerinin ve o alanla ilgili başarı düzeyinin tatmin edici olması halinde bu değerlendirmeler anlamlı olacaktır. (Örneğin, tıp için biyoloji, kimya, fizik, matematik vb.)
Bu bilinçle hareket edilmesi, öğrencilerin eksiklerinin giderilmesi ve üniversiteye, hayata hazır hale getirilmesi bakımından büyük önem taşımaktadır. Bu değerlendirmeler, insan kaynakları uzmanlık alanının bakış açısıyla hazırlanmış öngörüleri içermektedir.
Aşağıdaki sonuçlar, yerel proje faaliyetleri esnasında hangi eksik becerileri geliştirmemiz gerektiği konusunda bir İhtiyaç Analizi yapmamıza imkan vererek, yol gösterici olacaktır. Tüm ortak okullarımızda bu İhtiyaç Analiz anketi sonuçlarını alarak, yapılan analiz sonuçlarıyla ulusötesi hareketlilik faaliyetlerimizi ortaklarımızla birlikte planlayarak bu becerileri geliştireceğiz.
Yetkinlikler | Ort. puan |
Özgüven | 6,82 |
Başarı tutkusu | 6,22 |
Bireysel farkındalık | 5,98 |
Sorumluluk | 6,32 |
Odaklanma | 4,80 |
Communication | 6,96 |
Takım Oyunu | 5,46 |
Yaratıcılık | 6,64 |
Dışa dönüklük | 4,98 |
Kurallara uyma | 4,98 |
Baskıyı tolere etme | 5,92 |
Esneklik | 5,38 |
Hareketlilik | 5,78 |
Problem çözme | 6,16 |
Sistemli çalışma | 5,24 |
Sonuç Odaklılık | 6,80 |
Baz | 10,0 |